Dianna Cohen: ‘εξημερώνοντας’ το πλαστικό

web_cohen_grey

Η Dianna Cohen, με έδρα της το Λος Άντζελες, είναι εικαστική καλλιτέχνης πολυμεσικών εφαρμογών, ζωγράφος, επιμελήτρια και συνιδρυτής του Συνασπισμού για την Πλαστική  Ρύπανση, μίας παγκόσμιας συμμαχίας ατόμων, οργανισμών και επιχειρήσεων, σκοπός της  οποίας είναι η αντιμετώπιση του διαδεδομένου προβλήματος της «πλαστικής» ρύπανσης. Η  Dianna, η οποία είναι ευρέως γνωστή για τα έργα τέχνης που δημιουργεί από ανακυκλωμένες πλαστικές σακούλες, προχώρησε στην ίδρυση του Συνασπισμού για την Πλαστική Ρύπανση αντλώντας έμπνευση μέσα από την ίδια της την τέχνη. Το 2010, προσκλήθηκε να συμμετάσχει ως ομιλήτρια μεταξύ άλλων διακεκριμένων επιστημόνων, περιβαλλοντιστών και καλλιτεχνών από όλον τον κόσμο στην εκδήλωση του TED «Αποστολή: Μπλε Ταξίδι».

Στο πέρασμα των χρόνων, η Cohen έχει παρουσιάσει το έργο της σε ομαδικές και ατομικές  εκθέσεις σε γκαλερί και μουσεία στις ΗΠΑ, την Ευρώπη, την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία και την Αφρική. Το 2011, το διάσημο έργο της με τον τίτλο «Wallflowers» εντάχθηκε στη μόνιμη συλλογή του Αμερικανικού Προξενείου στην Τιχουάνα του Μεξικό, ενώ την τρέχουσα περίοδο έργα της φιλοξενούνται στην έκθεση GYRE στο Μουσείο της πόλης Ανκορέιτζ της πολιτείας της Αλάσκα.

Το ερχόμενο καλοκαίρι η Dianna θα συνεχίσει τη συνεργασία της με το «Drifter’ s Project» – ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα παρέμβασης – και το Εργαστήριο για τη Δημιουργία Βιώσιμων Μοντέλων Νήσων (SIM Lab) στην Κεφαλονιά. Το εν λόγω πρόγραμμα πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ιόνιο Κέντρο Τεχνών και Πολιτισμού, το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Σύδνεϋ και το Συνασπισμό για την Πλαστική Ρύπανση. Έλληνες, Αμερικάνοι και Αυστραλοί φοιτητές από διάφορα επιστημονικά πεδία εργάζονται από κοινού με σκοπό τη δημιουργία δυνατοτήτων για νέες τοπικές βιομηχανίες και τον επανασχεδιασμό επιλογών για υφιστάμενες πλαστικές μορφές. Τα αποτελέσματα, τα οποία θα προκύψουν, είναι δυνατόν να παρουσιαστούν σε τοπικές ή διεθνείς επιχειρήσεις και φορείς χάραξης πολιτικής με σκοπό την προώθηση και ανάδειξη της Κεφαλονιάς ως κορυφαίου οικοτουριστικού προορισμού και να αποτελέσουν υπόδειγμα για άλλα ελληνικά νησιά και νησιωτικά κράτη του κόσμου.

«Έχοντας δουλέψει με την πλαστική σακούλα να αποτελεί την πρώτη ύλη των έργων μου τα τελευταία είκοσι χρόνια, κάθε προφανής αναφορά στην ανακύκλωση, το δυτικό πολιτισμό, τις τάξεις, την υψηλή και λαϊκή τέχνη υποχωρεί μπροστά σε μία σχεδόν επίσημη διαδικασία που αντικατοπτρίζει το μοναδικό χαρακτήρα ευκαμψίας του μέσου»